Комітет Euro NCAP опублікував результати нової серії краш-тестів шести нових автомобілів, з них чотири отримали п’ять зірок.

У новій серії краш-тестів експерти Euro NCAP випробували Tesla Model 3, Škoda Sсala, Mercedes-Benz B-Class, Mercedes-Benz GLE, Kia Ceed і DS 3 Crossback. Чотири з шести моделей отримали по п’ять зірок, по чотири зірки тільки у Kia Ceed і DS 3 Crossback в стандартній комплектації. Як відзначили експерти, з додатковим пакетом безпеки ці двоє також переходять в категорію «відмінників».

Кращою в цій серії тестів виявилася Tesla Model 3, яка продемонструвала високі результати у всіх випробуваннях. За безпеку водія і дорослих пасажирів Model 3 отримала 36.7 бала з 38 можливих (96%). Безпека пасажирів-дітей оцінили в 42,3 бала з 49 (86%), безпеку пішоходів – в 35.7 бала з 48 (74%), а роботу електронних допоміжних систем – в 12.3 бала з 13 можливих, що склало 94%. Як відзначили експерти, в тесті, що імітує бокове зіткнення об стовп, американський електрокар показав кращий результат з моменту створення Euro NCAP в 1997 році. Також відзначається відмінна робота системи Safety Assist, за яку Tesla отримала найвищу оцінку в 2019 році.

Ще одна новинка цього року – хетчбек Škoda Sсala – показала наступні результати: 37.1 балів з 38 можливих (97%) за безпеку водія і дорослих пасажирів, 42.9 бала з 49 (87%) за безпеку пасажирів-дітей, 39.2 бала з 48 (81 %) за безпеку пішоходів і 10 балів з 13 можливих (76%) за роботу допоміжних систем. Це робить чеський хетчбек одним з кращих автомобілів в сегменті, поряд з Mercedes-Benz A-Class і Mazda 3. Невеликі нарікання викликала лише функція контролю швидкості.

Mercedes-Benz B-Class показав себе таким чином: 36,6 бала з 38 можливих (96%) за безпеку водія і дорослих пасажирів, 44.5 бала з 49 (90%) за безпеку пасажирів-дітей, 37.7 бала з 48 (78%) за безпеку пішоходів і 9.8 бала з 13 можливих (75%) за роботу допоміжних систем. Експерти відзначили слабку ступінь захищеності грудної клітини переднього пасажира при лобовому зіткненні і низьку ефективність системи утримання в смузі руху.

Новий кросовер Mercedes-Benz GLE отримав за безпеку водія і дорослих пасажирів 34.9 бала з 38 можливих (91%), за безпеку дітей – 44.2 бала з 49 (90%), безпеку пішоходів – 37.8 бала з 48 (78%), за роботу електронних допоміжних систем – 10.2 бала з 13 можливих, що також склало 78%. Експерти Euro NCAP відзначили ризик отримання травми грудної клітини у водія при бічному зіткненні і ризик травмування шиї дитини при фронтальному ударі. При цьому була відзначена хороша робота практично всіх допоміжних систем, за винятком функції утримання в смузі руху.

Kia Ceed в стандартному оснащенні заробив чотири зірки. Безпека дорослих оцінили – на 33.8 бала з 38 можливих (88%), пасажирів-дітей – на 41.9 бала з 49 (85%), пішоходів – на 25.2 бала з 48 (52%), роботу допоміжних систем – на 8.9 бала з 13 (68%). Експерти вказали на слабкий захист грудної клітки водія при бічному зіткненні об стовп, високу ймовірність травмування шиї пасажира при ударі ззаду і поганої роботи системи контролю швидкості. При цьому з додатковим пакетом безпеки Ceed отримає п’ять зірок.

Аналогічні результати показав і DS 3 Crossback. У стандартній комплектації автомобіль отримав чотири зірки, з додатковими пакетами безпеки – п’ять. Оцінки кросовера з додатковим пакетом безпеки такі: за безпеку водія і дорослих пасажирів 36.5 бала з 38 можливих (96%), за безпеку дітей – 42.4 бала з 49 (86%), за безпеку пішоходів – 31 бал з 48 (64%), за роботу електронних допоміжних систем – 10 балів з 13 можливих (76%).

Підводячи підсумки чергової серії тестів нових автомобілів, генеральний секретар Euro NCAP Міхель ван Ратінген сказав: «Приємно бачити, що автомобілі роблять так добре. Наші тести стають все жорсткіше і жорсткіше, і автомобілі продовжують працювати добре, а це означає, що покупці отримують все більш безпечний асортимент. У наступному році ми знову почнемо з поліпшених тестів систем допомоги водієві, абсолютно нового лобового краш-тесту і більшої уваги до захисту при бічних аваріях. Ці нові тести повинні допомогти зробити дороги безпечнішими для всіх ».

Джерело: Euro NCAP