У столичній паркувальної інспекції розповіли, чого варто очікувати за порушення правил зупинки, стоянки та паркування автомобілів.

Перші десять муніципальних паркувальних інспекторів вийшли на вулиці столиці 22 квітня. Протягом декількох місяців вони працювали в попереджувальному режимі за визначеними маршрутами в центральній частині міста, зокрема, в Печерському, Шевченківському та частково в Голосіївському районі.

З липня паркувальна інспекція Києва приступила до другого етапу реалізації закону про реформування сфери паркування транспортних засобів. Про це заступник директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА, начальник управління з паркування Дмитро Рахматуллін повідомив в Facebook .

На другому етапі паркувальні інспектори отримали можливість фіксувати порушення Правил дорожнього руху в режимі фотозйомки (відеозапису) та виносити постанови про штрафи за адміністративні правопорушення.

На сьогоднішній день муніципальні інспектори з паркування можуть оштрафувати за:

  1. порушення правил зупинки і стоянки автомобіля (ч. 1 статті 122 КУпАП) – розміщення автомобіля в зоні дії знаків 3.34 і 3.35 – штраф у розмірі 255 грн;
  2. порушення правил зупинки і стоянки автомобіля (ч. 3 статті 122 КУпАП) – розміщення автомобіля, яке створює перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху, в тому числі:
  • зупинка ближче 30 метрів від посадкових майданчиків громадського транспорту або від дорожнього знака такої зупинки з обох сторін;
  • зупинка на пішохідних переходах і ближче 10 метрів від них з обох боків;
  • зупинка ближче 10 метрів від виїзду з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду;
  • зупинка на перехрестях і ближче 10 метрів від них в обох сторін;
  • стоянка в місцях, де створюється перешкода для руху пішоходів.

За ці порушення передбачений штраф у розмірі 510 грн з тимчасовим затриманням (евакуацією) автомобіля.

Як підкреслив Рахматуллін, через відсутність сертифікованих технічних засобів фотофіксації на даному етапі порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів фіксуються в ручному режимі без пересилання матеріалів фіксації з доказовою базою правопорушення по інформаційно-телекомунікаційних мереж. Повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності роздруковується безпосередньо у автомобіля порушника і залишається на лобовому склі. Для визначення особистості, відповідальної за правопорушення, використовується Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС.

Постанови про адміністративні покарання з доказовою базою правопорушення висилаються відповідальним особам – власникам транспортних засобів рекомендованими листами з повідомленням протягом трьох днів з дня винесення постанови про адміністративне покарання.

Після введення в дію автоматичної системи контролю оплати вартості послуг паркування (АСКОП) паркувальні інспектори штрафуватимуть і за не оплату паркування (ч. 1 статті 152-1 КУпАП) – штраф за кожну добу користування паркувального майданчика в 20-кратному розмірі від вартості однієї години .

Як підкреслює начальник управління з паркування Дмитро Рахматуллін, паркувальні інспектори не мають права брати готівку в рахунок оплати паркування або оплати штрафів. За подібне порушення передбачено штраф у розмірі від 15 до 70 неоподатковуваних мінімумів.

Після завершення другого етапу паркувальні інспектори приступлять до третього тимчасового затримання (евакуації) транспортних засобів у передбачених законодавством випадках, але, як зазначив Рахматуллін, на другому етапі цей захід також буде застосовуватися.